Handleidingen voor Sociale Media en werk


Een trend op twitter deze week: handleidingen voor het gebruik van sociale media op het werk. In samenhang met het Nieuwe Werken. Mooi is dat toch, al die grootse termen.

Het Nieuwe Werken is nieuw, omdat in dit concept gedacht wordt vanuit datgene wat de medewerkers nodig hebben. Onder het Nieuwe Werken valt ook het Duurzaam Ondernemen, ook met hoofdletters!

Duurzaam Ondernemen houdt weer rekening de drie P’s: People, Planet, Profit. En heeft weer te maken met Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen. Maar zo komen we van het een in het ander terecht. Sorry.

Laten we het bij de handleidingen voor Sociale Media in samenhang met het werk houden. Dutch Cowboys ziet Interne Sociale Media als sociale lijm binnen Het Nieuwe Werken. Volgens Max Weijers kunnen bedrijven via Interne Sociale Media de verbondenheid tussen medewerkers versterken.

“Die zorgen voor extra verbinding doordat men gemakkelijk ervaringen, opinies en kennis kan delen. Tussen mensen binnen de organisatie. Zij kunnen zich gemakkelijk met elkaar verbinden en slim samenwerken. Expertises zijn bovendien gemakkelijk vindbaar”, aldus Max Weijers in het artikel.

Ook het artikel van Dutch Cowboys belandt van het een in het ander. Want schrijven ze: “Een ander onderdeel van Het Nieuwe Werken is Slimmer (Samen)Werken. Dit is het effectiever samenwerken en kennis delen en het sturen op resultaat in plaats van op aanwezigheid en tijd. Juist dat delen van kennis en uitwisselen van interessante zaken kan op een hele efficiënte en leuke manier via interne social media. Men wisselt korte berichten (tweets), blogposts (artikelen), documenten, links, foto’s en video’s binnen de organisatie uit op manieren die we kennen van social media op internet.”

Het artikel baseert zich op een presentatie van Max Weijers tijdens rondetafelbesprekingen van Rapid Circle.

Het Centrum Publieksparticipatie komt met een whitepaper: Do’s en don’ts sociale media bij publieksparticipatie. Bij het aanbod van de whitepaper vraagt het Centrum Publieksparticipatie overigens meteen ook om feedback over de uitgave!

Publishr, een weblog en magazine voor uitgevers, geeft nogmaals de regels aan voor het gebruik van Sociale Media. Sociale Media gebruiken doe je zo, kopt de website bijna belerend. Voor wie het nog niet wist: lezen!

Dan als toetje nog het volgende: iets dat niets te maken heeft met het onderwerp in dit artikel. Je struikelt erover en je lacht erom. Graag deel ik het met jullie, want ik heb het artikel van Publishr goed gelezen! 😉

Instappen in een rijdende trein Echt Out of the Box.

Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s