Waarom Twitter werkt


Onvoorstelbaar. Veel Twitteraars gebruiken hun accounts niet of nauwelijks. Toch is Twitter in staat zoveel röring te veroorzaken, dat bedrijven wel degelijk rekening houden met wat er op Twitter over ze gezegd wordt.

Hoe komt dat?

Volgens Dirk Singer omdat Twitteraars, meer dan anderen die actief zijn op sociale media maar die niet twitteren, vaker te vinden zijn op fora, vaker zelf bloggen of commentaar geven op weblogs en vaker reageren op vragenlijsten, enquêtes of ze zelf plaatsen.

In Why should brands bother with Twitter? This table says why laat Singer zien wat de cijfers in de Verenigde Staten zijn. Laat ik nu benieuwd zijn naar de cijfers hier in Nederland of Europa voor mijn part. Helaas heb ik de expertise niet om een dergelijk onderzoek te (laten) doen. Wellicht een klusje voor Frankwatching of een ander fenomeen in Social Media-land?

Singer baseert zijn verhaal op een onderzoek van ExactTarget.

Een ander verhaal over Twitter gaat over concurrentie. Het reisburo L’Tur (!!) brengt het nieuwsbericht uit, dat Twitter vette concurrentie te wachten staat van Tumblr. Waar L’Tur de wijsheid vandaan haalt, is helaas niet duidelijk. Dus hoe serieus dit bericht genomen moet worden is ook nog even onduidelijk. Nieuwsgierig als ik ben, zal ik in elk geval proberen te achterhalen of het waar is.

Advertenties

One Reply to “Waarom Twitter werkt”

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s