Tumblr vervangt Twitter niet


Ja, ik durf te beweren, dat Tumblr Twitter niet vervangt.

Geen resultaat

Enige weken na mijn post op Tumblr zie ik geen resultaat op Google als ik zoek naar het artikel dat ik geplaatst heb, ik krijg de pagina die ik aangemaakt heb via Tumblr niet te zien in het resultatenlijstje en ik heb geen indicatie, dat er ook maar iemand naar mijn stuk op Tumblr gekeken heeft. Ondanks dat ik het ook nog heb aangekondigd via Twitter en daarmee automatisch ook via LinkedIn en Facebook.

John Mayer op Tumblr

Mijn artikelen op WordPress of op Blog2Blog scoren wel hoog in het zoeklijstje op Google. Dus waarom John Mayer overgestapt is naar Tumblr is mij een raadsel. Wellicht mis ik nog iets in de functionaliteiten van Tumblr? Gebruik ik Tumblr wellicht niet goed? Ik experimenteer nog een paar keer en houd jullie op de hoogte. Mocht John Mayer willen reageren of een andere Tumblr-adept, hoor ik dat graag!

5 Replies to “Tumblr vervangt Twitter niet”

  1. Hoi Maureen,

    Kwam toevallig jouw profiel en blog tegen op Linkedin. Even een reactie op jou Tumblr artikel. Al weer een tijdje geleden ben ik gaan experimenteren met Tumblr. Wat ik in feite zocht was een blog die ook overweg kan met mijn Twitteraccount en waarmee ik bijvoorbeeld mijn foto’s op Flickr kon tonen.
    Ik heb het tot nu toe gewoon als blog gebruikt waarbij de blogberichten ook als tweet kunnen worden gepost. Mijn ervaring: Tumblr is gewoon – net als bijv WordPress – een blogging tool. Niet meer en niet minder (misschien wel minder 😉 ). Of ik moet inderdaad ook het unieke van Tumblr over het hoofd zien… Sterker nog: ik denk er over mijn blog naar WordPress te verhuizen (bovendien heb ik ook twijfels aan de vindbaarheid van Tumblr artikelen via Google).

    Like

    1. Hoi Paul,
      Die indruk krijg ik inderdaad ook. Tumblr is gewoon een blogging tool, maar dan minder handig dan WordPress. De vindbaarheid via Google, zo is mijn ervaring, is ook slecht. Dank je wel voor je reactie. Fijn dat je mijn vermoedens bevestigt.

      Like

  2. Beste Maureen,

    Ik ben ook wat in verwarring met de slechte google ranking van tumblr. Ik onderhoud allerlei websites op verschillende platformen. Maar zelfs een simpele HTML pagina scoort nog hoger.

    Ik denk dat tumblr met google om de tafel zal moeten. Ook Bing geeft geen resultaten.

    Like

    1. Hoi Jonathan,
      Ben benieuwd naar je websites. Ik ga ernaar op zoek. Noch Google, noch Bing laten ook maar iets zien wat ik op Tumblr heb gedaan. Ben dan ook maar net bezig, maar toch. Andere websitetools scoren direct hoog op deze zoekmachines. Zonder dat je daar SEO-hogeschool voor gedaan hoeft te hebben! 😉 Ben overigens ook benieuwd of er positieve reacties volgen over Tumblr. Tot nu toe zijn mijn vermoedens alleen maar bevestigd.

      Like

Geef een reactie

