Cijfers in Social Media land


Daniel Hoffmann van multimedia bureau Cocomore AG heeft een zogeheten “Infografik” opgesteld, waarin het gebruik van Sociale Media in Duitsland inzichtelijk in beeld wordt gebracht. Naast het algemenere beeld opgesteld door Adage.com, dat inzoomt op Facebook, LinkedIn, Twitter en Myspace gebaseerd op de cijfers van U.S. Census Bureau, is een vergelijking tussen de twee infographics mogelijk.

In Duitsland zitten er 46,1 miljoen mensen online op het internet. Daarvan hebben er 38 miljoen in 2010 aankopen online gedaan, nadat 83 procent zich van tevoren met een zoekmachine informatie gezocht hebben over het aan te kopen product.

Facebook

Facebook is het meest bezochte sociale netwerk, dat de Duitsers bezoeken. Maar liefst 18 miljoen Duitsers zitten op Facebook. Voor de marketeers is het een interessant gegeven, dat 90 procent van de Duitse Facebookers in de leeftijdsgroep van 14 tot 49 jaar zit. Dat is volgens Hoffmann de relevante doelgroep waar de reclame activiteiten zich over het algemeen op richten.

Twitter

Het Twittergebruik stijgt gestaag in Duitsland met op dit moment zo’n 500.000 accounts. De opkomst van de Smartphone helpt mee bij de stijging van het gebruik. Ruim 22 procent van de Duitsers gaan mobiel online. Dat zijn meer dan 10 miljoen mensen.

Vergelijken

Matt Carmichael van Ad Age heeft de demografische cijfers voor de sociale media in een infographic gezet met daarin de leeftijdstabel voor Facebook, MySpace en LinkedIn met speciale aandacht voor de gebruikers in de U.S. Degenen die de behoefte voelen de twee infographics naast elkaar te leggen, ga je gang!

Facebook top 10

Duitsland staat in de statistieken van Matt Carmichael op de tiende plaats met 18,4 miljoen gebruikers op Facebook. Opmerkelijk is overigens Indonesië op de tweede plaats met 36,6 miljoen Facebookers.

Correcties

Naast de Infographic is ook het commentaar na het artikel interessant. Zo zijn er op 17 mei nog correcties op de cijfers aangebracht, nadat een lezer uit Nieuw-Zeeland aan de bel had getrokken over de gegeven cijfers.

Foursquare

Nathan King, social media marketeer, biedt een infographic aan, waarin hij laat zien wat voor Foursquare-gebruikers belangrijke criteria zijn om het medium Foursquare te gebruiken. Foursquare is een locatiegebonden sociaal netwerk, dat de gebruikers er toe brengt bijvoorbeeld horecagelegenheden te bezoeken en dat wereldkundig te maken via Foursquare. Ruim 7 miljoen gebruikers van het medium doen dat om bijvoorbeeld badges te behalen als zij inchecken op bepaalde plekken. De gebruikers kunnen ook de status van “Mayor” behalen voor een plek die zij vaak bezoeken. Verder zijn er aanbiedingen en tips verbonden aan het bezoeken van plekken via Foursquare. Het is vooral het samenspel tussen de diverse elementen die Foursquare biedt, die het interessant maakt voor zijn gebruikers.

Infographics

Alle drie de infographics bij elkaar geven een aardig beeld van de stand van zaken in social media land. Een landschap met allerlei mogelijkheden, voor ieder wat wils. En wellicht ook een goede manier om marketing de juiste richting uit te sturen.

Advertenties

2 Replies to “Cijfers in Social Media land”

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s