Meningen verdeeld over Sociale Media


“Sociale media leiden af op de werkplek.” “LinkedIn schendt de privacy van gebruikers!” “Britten willen Sociale media blokkeren.”

Bedrijven mogen dan wat te duchten hebben van negatieve berichtgeving en antireclame via Sociale Media. Op hun beurt hebben ook de Sociale Media de laatste weken hun portie negatieve publiciteit wel gehad. Getuige bovenstaande koppen.http://blog.getsatisfaction.com/2011/06/29/what-makes-people-follow-brands/?view=socialstudies

Riots

Een positiever geluid komt van een zoekmachine marketing blog: Riots@London:de kracht van social media nogmaals bewezen! In dit artikel voert de schrijver de loftrompet voor de Sociale Media. Die hebben er voor gezorgd, datvia het Twitteraccount @RiotCleanUp mensen gemobiliseerd worden voor een grote schoonmaak in de door rellen getroffen steden in Engeland.

Excuses

De tijd haalt ondertussen het bericht over LinkedIn over het schendenvan de privacy van haar gebruikers in. Een nieuwe kop prijkt in de kranten en andere nieuwsmedia. LinkedIn draait privacybeleid terug laat Nu.nl weten. Volgens dit medium biedtLinkedIn zelfs excuses aan voor de gang van zaken. “LinkedIn erkent wel dat de communicatie misschien beter had gekund”, aldus Nu.nl. Dat heb ik Facebook nou nooit horen zeggen… Of ik moet het gemist hebben.

Nextweb

Na al die negatieve berichtgeving blijf ik positief over Nieuwe Media. Berichten zoals die op Nextweb, Frankwatching of Dutch Cowboys verschijnen ondersteunen dat beeld alleen maar. Zo brengt Nextweb deze zomer onder andere een bericht uit over Twitter.

http://thenextweb.com/twitter/2011/07/22/the-secret-to-success-on-twitter-link-sharing/

Twitter

Het grote “geheim” achter Twitter is het delen van links naar webpagina’s. Uit onderzoek blijkt, dat websites bij publicatie van een link naar de site vier keer zoveel bezoekers kunnen aantrekken. Nextweb geeft een Tweet van @CharlieSheen als voorbeeld. Dat bericht, voorzien van een Twittercounter, zorgde binnen 24 uur voor 23.754 kliks naar zijn website.

http://blog.getsatisfaction.com/2011/06/29/what-makes-people-follow-brands/?view=socialstudies

Infographic

Interessant is het om te zien, waarom Twitteraars bepaalde merken volgen op Twitter. De infographic van getsatisfaction.com laat zien, dat inhoudelijk interessante websites en blogs ervoor zorgen dat mensen bepaalde merken graag volgen.

Merk

Bovendien blijkt uit de infographic dat Twitteraars content meer waarderen dan Facebookers: zij klikken vooral als zij vermoeden, dat een link naar interessante informatie leidt. Facebookers kijken vooral naar merken, als ze klant zijn van zo’n merk.

Een gegeven, waar marketeers waarschijnlijk heel veel mee kunnen doen.

Advertenties

2 Replies to “Meningen verdeeld over Sociale Media”

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s